.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارائه 2 هزار درخواست طلاق به مراجع قضايي گلستان

رئيس كل دادگستري گلستان گفت: از ابتداي امسال تاكنون 2 هزار و 35 درخواست طلاق به مراجع قضايي گلستان ارائه شده است
به گزارش شمال نیوز به نقل از معاونت اجتماعي و ارشاد انتظامي استان گلستان، احمد فاضليان افزود: از اين تعداد يك هزار و 28 پرونده طلاق به صورت غيرتوافقي و مابقي به صورت توافقي بوده است.
وي با بيان اينكه آمار طلاق در استان نگران كننده است، تصريح كرد: از بين دادخواست‌هاي طلاق غيرتوافقي در استان 80 درصد از سوي زنان به دادگاه‌ها ارائه شده است.
فاضليان اظهارداشت: اين دادخواست‌ها در حالي از سوي زنان ارائه شده كه در قانون حق طلاق با مرد است.
رئيس كل دادگستري گلستان گفت: عمده‌ترين دلايل ارائه دادخواست طلاق از سوي زوجين، مشكلات ناشي از اعتياد، عدم تفاهم، ضرب و جرح و عدم پرداخت نفقه است.
به گفته وي، تقاضاي زوجين در خصوص طلاق ابتدا در شوراهاي حل اختلاف مورد بررسي قرار گرفته تا در صورت امكان صلح و سازش برقرار شود و در صورت نگرفتن نتيجه دادخواست به دادگاه ارائه مي‌شود.
فاضليان با اشاره به آمار دادخواست‌هاي طلاق در سال گذشته اظهارداشت: در هشت ماهه اول سال گذشته يك هزار و 869 دادخواست طلاق به دادگاه‌هاي گلستان ارائه شده كه يك هزار و هفت مورد توافقي و يك هزار و 28 مورد غيرتوافقي بوده است.
وي در زمينه كل آمارهاي طلاق در سال 1386 نيز تصريح كرد: 2 هزار و 801 مورد دادخواست طلاق سال گذشته از سوي زوجين در استان ارائه شده كه يك هزار و 314 مورد توافقي و يك هزار و 487 مورد غيرتوافقي بوده است.
رئيس كل دادگستري استان گلستان در ادامه با اشاره به بحث بهداشت قضايي و حقوقي گفت: نهاد خانواده عامل تعيين‌ كننده سلامت جامعه و رمز تحقق بهداشت قضايي است.
وي هدف از بهداشت قضايي و حقوقي را ايجاد جامعه سالم، امن و عاري از هرگونه بي‌عدالتي، اختلاف و دشمني دانست و افزود: خانواده به عنوان ركن اساسي حيات اجتماعي نقش موثري در رشد، تعالي و تعامل همه‌جانبه جامعه و تحقق واقعي شعار بهداشت قضايي دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.